Kjøpsbetingelser

Kjøp

Ved bestilling over Internett inngås avtalen om kjøp når betalingen er blitt godkjent.

Priser

Vi reserverer oss fra prisendringer som skyldes endringer i valutakurser eller faktorer på verdensmarkedet for tepper.

Bestillingen sendes fra vårt lager i Sverige og prisen som du ser i kassen, er eks. tollgebyr. Prisen på produktene og eventuell fraktkostnad betales direkte til CarpetVista/RugVista. En faktura med norsk tollgebyr (25%) betales separat til fraktselskapet.

Frakt

Alle leveranser skjer i samarbeid med UPS/FedEx. Vi har ikke mulighet til å levere til boksadresser.

Hvis du ønsker å se vilkår for levering til andre land, velg ønsket land her:

Vilkår for levering i USA

For deliveries to USA and Canada please visit our USA / Canada website for correct prices and delivery options: To USA / Canada website

Ektehetssertifikat

Vi garanterer at det leverte teppet er knyttet for hånd og samsvarer med beskrivelsen på www.carpetvista.com. Et signert ektehetssertifikat leveres sammen med alle bestillinger.

Garanti

Du får naturligvis garanti på alle produkter som du kjøper av oss. Garantien gjelder i 1 år fra den datoen varen ble levert. Hvis kunden påberoper seg garanti, og det viser seg at feilen skyldes ytre skader og derfor ikke dekkes av garantien, må kunden selv bekoste eventuelle reparasjonskostnader. Vårt autoriserte personale vil først finne ut om feilen skyldes en feil i produksjonen av varen, eller ytre påvirkning etter at varen er levert kunden. Kunden betaler fraktkostnadene i de tilfellene han påberoper seg garanti.

30 dagers åpent kjøp

Som privatperson har du 30 dagers åpent kjøp. Du kan altså returnere varen innen 30 dager fra leveringsdato og få pengene tilbake. Varen skal være i uforandret tilstand, dvs. skal ikke ha vært i bruk. Varen skal sendes i retur i originalpakningen. Du finner flere opplysninger under "Retur". Kunden betaler returfrakt.

Retur

Ved retur av teppe må du først kontakte oss Det er ditt ansvar at varen ankommer oss i uskadet stand. Pass derfor på at varen blir godt pakket, gjerne i originalpakningen.
Kunden betaler returfrakten. Vi kan organisere sikker retur med UPS eller FedEx til en fast pris på 345 kr uavhengig av hvor mange tepper du sender tilbake om gangen, med unntak av tepper over 15 kvm, hvor vi kan hjelpe til med å organisere retur til kostpris.

Returen er ikke godkjent før vi har kontrollert varen. Ved godkjent retur tilbakebetales summen på samme måte som betalingen skjedde. Hvis du betalte med kredittkort, vil samme kontonummer krediteres.

Hvis ikke returen blir godkjent, returneres varen og frakten debiteres. Vare som kommer i retur uten gyldig returnummer, returneres kunden og frakt debiteres.

Moms samt eventuell administrasjonsavgift er det kunden selv som må kreve tilbake fra Tollvesenet, ved å sende inn en søknad om tilbakebetaling. Vi hjelper gjerne til med dokumentasjon, hvis du skulle ha behov for det. Du finner lenken nedenfor: http://www.toll.no/no/bedrift/import/refusjon/

Det er ingen moms for firmaer innen EU

Firmaer som er momsregistrerte i et EU-land (utenom Sverige), og som har et gyldig EU-momsnummer ("VAT-number"), vil ikke bli belastet med moms. Prisene på dette nettstedet er inklusive mva. Momsen blir trukket fra ved betalingsskranken etter du har logget deg inn eller registrert deg. Vi leverer kun til registrert firmaadresse. For å forsikre deg om at mva-nummeret er gyldig, kan du bruke linken under.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

Betaling med kort

CarpetVista.com sørger for sikre kortbetalinger i samarbeid med Klarna, DIBS, Handelsbanken, Visa, MasterCard og American Express.

Å betale med kort er sikkert for deg som kunde. Selger får ikke kjennskap til dine kortopplysninger. Disse sendes kryptert via DIBS direkte til banken. Ved feilaktig debitering dekkes du av bankens forsikring. Forsikringen gjelder også om selger kommer i likviditetsproblemer eller går konkurs. Ved mistanke om utilbørlig kjøp med kort stanses betalingen av banken. Det er derfor viktig at du følger instruksjonene nøye og oppgir korrekte opplysninger ved betaling.

Bankoverføring

Hvis du ikke vil bruke kredittkort, kan du sette pengene direkte inn på vår konto. Du må betale inn hele beløpet til vår konto innen 5 dager, ellers annulleres bestillingen. Oppgi alltid ordrenummeret ditt ved betaling. Vi sender teppene så snart vi har mottatt din betaling.

Fakturer meg

Hvis du har norsk personnummer eller organisasjonsnummer, kan du få tilsendt faktura og betale i etterkant. Når du har fått det du har bestillt har du 14 dager på att betale fakturaen (Avgift 0,-). Faktureringen vår håndteres av Klarna. Hvis du har spørsmål angående faktureringen, kan du ta kontakt med Klarna på telefon 21 01 89 91. Når du velger fakturering som betalingsmetode i kassen, vil det vanligvis bli gjennomført en kredittvurdering. Dette innebærer at Klarna innhenter kredittopplysninger. Ved betalingspåminnelse vil du bli belastet et lovfestet purregebyr på kr. 60 samt renter. Ved inkasso tilkommer kostnader og avgifter fra inkassofirmaet.

Delbetaling

Gjennom et samarbeid med Klarna kan vi tilby deg muligheten å dele opp betalingen din med en Klarna Konto. Det finnes flere alternativer, og du velger selv hvilket som passer best for deg. Du kan selvsagt når som helst i løpet av delbetalingstiden betale hele det resterende beløpet. Alle kjøp du gjør via Klarnas tjeneste Klarna Konto samles på en månedlig kontofaktura.

Feil ved leveransen

Hvis noe er galt i leveransen din, feil eller skade på en vare, feil vare eller feil antall varer, kontakter du Kundeservice. Du må melde fra om feilen senest to dager etter at du har mottatt varen. Meldinger som kommer senere, vil det ikke bli tatt hensyn til.

Transportskader

Synlige skader på godset skal meldes til FedEx/UPS/DHL direkte ved mottakelsen. Skjulte transportskader skal meldes til FedEx/UPS/DHL direkte når de oppdages.

Andresortering

Varer i andresorteringen har feil eller skader som vises i beskrivelsen av varen. Dersom en vare returneres på grunn av en feil som det er opplyst om, må kundens selv betale for frakt og returfrakt.

Ikke avhentede pakker

Bestilte, men ikke avhentede pakker, debiteres med full frakt og returfrakt samt 395 kr inklusive moms til dekning av våre kostnader. Spesialbestilte varer debiteres hele sin verdi samt frakt og returfrakt.

Diskresjon og behandling av personopplysninger

Når du bestiller eller registrerer deg som kunde, oppgir du dine personopplysninger. I forbindelse med bestillingen eller registreringen godkjenner du at vi lagrer og bruker disse opplysningene for å fullbyrde våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg for å kunne tilby deg den servicen du forventer deg av oss.

CarpetVista.com gir ikke dine personopplysninger til tredje part. I følge lov om personopplysninger har du krav på å få den informasjonen som vi har registrert om deg. Hvis informasjonen er feilaktig, ufullstendig eller irrelevant, kan du kreve at informasjonen rettes eller fjernes. Kontakt da i tilfelle Kundeservice.

Cookies

CarpetVista.com bruker cookies for å tilby en smidig og velfungerende handling via nettet. Cookies brukes blant annet for å håndtere innholdet i handlevognen din og til innloggingen. Vi benytter oss dessuten av cookies for å måle og optimere vår markedsføring. Hvis nettleseren din er innstilt til ikke å akseptere cookies, kan du ikke bestille via Internett. Du kan da i tilfelle enkelt endre denne innstillingen i nettleseren.

Gavekort

Gavekortet er kun gyldig for kjøp av tepper hos CarpetVista og kan ikke brukes til å kjøpe andre gavekort, eller brukes i forbindelse med rabatter eller tilbud. Gavekortet er kun gyldig til datoen som er angitt på kortet, og vil også utløpe samme dato. Dersom du kjøper et teppe med gavekortet og bestemmer deg for å returnere teppet, vil du motta et nytt gavekort med verdien til teppet minus forsendelseskostnadene for returforsendelsen. Dersom du har verdi igjen på gavekoret etter et tidligere kjøp, kan du bruke det på et teppekjøp. Men dersom du kjøper et teppe med høyere verdi enn gavekoret, må du betale det resterende beløpet med bankoverføring. Dette gavekoret skal anses som penger siden det har en verdi, og du må ta godt vare på det. CarpetVista vil ikke godta ansvar for tapte, stjålne eller skadde gavekort.

Kontaktopplysninger

CarpetVista AB, Ringugnsgatan 11, SE-216 16 Malmø, Sverige, tel 0046 40 - 18 22 70, info@carpetvista.com og org nr. er 556458-9207.