Kjøpsbetingelser

Kjøp

Ved bestilling inngås avtalen om kjøp når betalingen er blitt godkjent. Overføringen av risiko for varen inntreffer når du, eller en stedfortreder (som ikke er transportøren) mottar varene. Vi er ikke ansvarlige for tap eller skade som måtte påføres varene etter dette tidspunktet.
Alle personer som er minst 18 år gamle, kan benytte seg av tilbudene på www.rugvista.no.

Når du bestiller varer fra selger, inngår du samtidigt en avtale med Rugvista AB, Ringugnsgatan 11, 216 16 Malmo, Sverige.

Priser

Prisene som fremgår for varene på datoen for bestilling skal gjelde. De oppgitte prisene er endelige og inkluderer merverdiavgift tillgjeldende sats. Merverdiavgifter er p.t. på 25%. Pakken forblir vår eiendom til vi har mottatt full innbetaling. Prisene inkluderer ikke fraktkostnader. Fraktkostnaden vil bli tydelig angitt underveis i bestillingsprosessen og du vil få opplysning om totalsummen du skal betala for din bestilling (inkludert eventuelle fraktkostnader) under ”Total Sum”, før du plasserer en bindende ordre på varen/e du har i handlekurven din.

Frakt

Vi tilbyr alltid minst et gratis fraktalternativ.

Alle leveranser skjer i samarbeid med UPS/FedEx. Vi har ikke mulighet til å levere til boksadresser.

Tilgjengelige valg vil bli tydelig angitt underveis i bestillingsprosessen. Vi har ikke mulighet til å levere till boksadresser.
Hvis du ønsker å se vilkår for levering til andre land, velg ønsket land her:

Vilkår for levering i Norge

UPS - Standard levering

Standardpakker leveres på virkedager mellom 09.00 og 17.00
Levering til oppgitt adresse
UPS garanterer ikke at sjåføren vil kontakte deg på telefon på selve leveringsdagen.
Leveringstid 3 - 6 ukedager*

* Leveringstiden gjelder bestillinger som foretas på ukedager før 14.00.
For bestillinger som foretas på helg eller etter kl. 14.00 regnes leveringstiden fra påfølgende virkedag.
Bestillingen er komplett når vi har mottatt full betaling. Hvis du betaler med kort, mottar vi betalingen umiddelbart. Hvis du betaler med bankoverføring, kan det ta et par dager lenger.

Angerrett

Du kan kansellere denne avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn. Angrefristen er 14 dager fra dagen du eller din stedfortreder (som ikke er transportøren) mottok varen. For å benytte deg av angreretten, må du varsle oss om dette (Rugvista AB, Ringugnsgatan 11 216 16 Malmö, Sverige. Telefon: +47 23 96 02 01, e-post: info@rugvista.com. Du kan også fylle ut og sende inn angrerettskjemaet eller annen erklaering elektronisk via kontaktkanalen på dine sidor på vår hjemmeside. Du vil anses for å ha oppfylt angrefristendersom du sender inn ditt varsel før den utløper.
Dersom du benytter deg av angreretten, er vi forpliktet til å tilbakeføre alle dine innbetalinger, herunder leveringskostnader (unntatt eventuelle ekstakostnader påløpt fordi du valgte en annen betalingsmåte enn den vi tilbyr til lavest kostnad), uten unødig opphold og senes tinnen 14 dager fra dagen vi mottar din kansellering. Eventuell refusjon overføres med den samme betalingsmåten du benyttet for den opprinnelige transaktsjonen, med mindre vi har avtalt noe annet med deg. Vi vill ikke belaste deg for kostnader i forbindelse med refusjon. Vi kan derimot avvente gjennomføring av refusjon til vi har mottatt pakken i retur, eller du har gitt oss bevis på at du har returnert den, etter hva som intreffer først.
Du er forpliktet til å returnere eller levere tilbake alle varer til oss så snart som mulig, og senest innen 14 dager fra dagen du varslet oss om kansellering. Forpliktelsen ovenfor vil anses som oppfylt dersom du returnerer vararene før utløpet av 14-dagersperioden. Det er ditt ansvar å sørge for at produktet(e) blir riktig pakket og kommer i perfekt stand. Vi kan organisere retur til en fast pris på 312 kronor, uavhengig av antall produkter du returnerer. Hvis du velger å arrangere retur av en vare på egen kostnad, påtar vi oss ikke ansvar for eventuelle toll- eller behandlingsgebyrer. Du må selv dekke eventuelt verditap på varen dersom tapet skyldes din egen uforsiktighet ved undersøkelse av varens tilstand, egenskaper og funksjon.
Anbefalt kanselleringsskjema
Dersom du ønsker å kansellere avtalen, vennligst fyll ut dette skjemaet og send det tilbake til oss til: Rugvista AB, Ringugnsgatan 11 216 16 Malmö, Sverige. Telefon: +47 23 96 02 01, e-post: info@rugvista.com.
Jeg kansellerer avtalen som er ingått mellom oss om kjøp av følgende varer:
- bestilt den:
- mottatt den:
- kundens navn:
- kundens adresse:
- dato:

Ektehetssertifikat

Vi garanterer at det leverte teppet er knyttet for hånd og samsvarer med beskrivelsen på www.carpetvista.com. Et signert ektehetssertifikat leveres sammen med alle bestillinger.

Garanti

Du får naturligvis garanti på alle produkter som du kjøper av oss. Garantien gjelder i 1 år fra den datoen varen ble levert. Hvis kunden påberoper seg garanti, og det viser seg at feilen skyldes ytre skader og derfor ikke dekkes av garantien, må kunden selv bekoste eventuelle reparasjonskostnader. Vårt autoriserte personale vil først finne ut om feilen skyldes en feil i produksjonen av varen, eller ytre påvirkning etter at varen er levert kunden. Kunden betaler fraktkostnadene i de tilfellene han påberoper seg garanti.

100 dagers åpent kjøp

Som privatperson har du 100 dagers åpent kjøp. Du kan altså returnere varen innen 100 dager fra leveringsdato og få pengene tilbake. Varen skal være i uforandret tilstand, dvs. skal ikke ha vært i bruk. Varen skal sendes i retur i originalpakningen. Du finner flere opplysninger under "Retur". Kunden betaler returfrakt.

Retur

Ved retur av teppe må du først kontakte oss Det er ditt ansvar at varen ankommer oss i uskadet stand. Pass derfor på at varen blir godt pakket, gjerne i originalpakningen.
Kunden betaler returfrakten.

Returen er ikke godkjent før vi har kontrollert varen. Ved godkjent retur tilbakebetales summen på samme måte som betalingen skjedde. Hvis du betalte med kredittkort, vil samme kontonummer krediteres.

Hvis ikke returen blir godkjent, returneres varen og frakten debiteres. Vare som kommer i retur uten gyldig returnummer, returneres kunden og frakt debiteres.

Moms samt eventuell administrasjonsavgift er det kunden selv som må kreve tilbake fra Tollvesenet, ved å sende inn en søknad om tilbakebetaling. Vi hjelper gjerne til med dokumentasjon, hvis du skulle ha behov for det. Du finner lenken nedenfor: http://www.toll.no/no/bedrift/import/refusjon/

Det er ingen moms for firmaer innen EU

Firmaer som er momsregistrerte i et EU-land (utenom Sverige), og som har et gyldig EU-momsnummer ("VAT-number"), vil ikke bli belastet med moms. Prisene på dette nettstedet er inklusive mva. Momsen blir trukket fra ved betalingsskranken etter du har logget deg inn eller registrert deg. Vi leverer kun til registrert firmaadresse. For å forsikre deg om at mva-nummeret er gyldig, kan du bruke linken under.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

Betaling med kort

CarpetVista.com sørger for sikre kortbetalinger i samarbeid med Klarna, DIBS, Handelsbanken, Visa, MasterCard og American Express.

Å betale med kort er sikkert for deg som kunde. Selger får ikke kjennskap til dine kortopplysninger. Disse sendes kryptert via DIBS direkte til banken. Ved feilaktig debitering dekkes du av bankens forsikring. Forsikringen gjelder også om selger kommer i likviditetsproblemer eller går konkurs. Ved mistanke om utilbørlig kjøp med kort stanses betalingen av banken. Det er derfor viktig at du følger instruksjonene nøye og oppgir korrekte opplysninger ved betaling.

Bankoverføring

Hvis du ikke vil bruke kredittkort, kan du sette pengene direkte inn på vår konto. Du må betale inn hele beløpet til vår konto innen 5 dager, ellers annulleres bestillingen. Oppgi alltid ordrenummeret ditt ved betaling. Vi sender teppene så snart vi har mottatt din betaling.

PayPal

Fakturer meg

Hvis du har norsk personnummer eller organisasjonsnummer, kan du få tilsendt faktura og betale i etterkant. Når du velger å betale senere, tilbyr vi deg å betale innen 30 dager fra forsendelsen av dine varer. Dersom betalingen ikke registreres innen satt forfallsdato, vil det tillkomme et purregebyr på 35 NOK og kan medføre renter. Ved inkasso tilkommer kostnader og avgifter fra inkassofirmaet. Faktureringen vår håndteres av Klarna. Hvis du har spørsmål angående faktureringen, kan du ta kontakt med Klarna på telefon 21 01 89 91. Når du velger fakturering som betalingsmetode i kassen, vil det vanligvis bli gjennomført en kredittvurdering. Dette innebærer at Klarna innhenter kredittopplysninger. For vilkårene og betingelserna hent informationen her:

Klarna Vilkar

Delbetaling

Gjennom et samarbeid med Klarna kan vi tilby deg muligheten å dele opp betalingen din med en Klarna Konto. Det finnes flere alternativer, og du velger selv hvilket som passer best for deg. Du kan selvsagt når som helst i løpet av delbetalingstiden betale hele det resterende beløpet. Alle kjøp du gjør via Klarnas tjeneste Klarna Konto samles på en månedlig kontofaktura.

Feil ved leveransen

Hvis noe er galt i leveransen din, feil eller skade på en vare, feil vare eller feil antall varer, kontakter du Kundeservice. Du må melde fra om feilen senest to dager etter at du har mottatt varen. Meldinger som kommer senere, vil det ikke bli tatt hensyn til.

Transportskader

Synlige skader på godset skal meldes til FedEx/UPS/DHL direkte ved mottakelsen. Skjulte transportskader skal meldes til FedEx/UPS/DHL direkte når de oppdages.

Andresortering

Varer i andresorteringen har feil eller skader som vises i beskrivelsen av varen. Dersom en vare returneres på grunn av en feil som det er opplyst om, må kundens selv betale for frakt og returfrakt.

Spesielle/tilpassede bestillinger

Hvis du er interessert i å bestille større mengder og/eller tilpassede artikler, kontakt vår B2B support på b2b@rugvista.com for mer informasjon om hva vi kan gjøre. I dette tilfellet vil vi utarbeide en separat kontrakt som må signeres og godkjennes av begge parter. Husk at for tilpassede/spesialbestillinger vil leveringstiden bli lenger og vi vil pålegge en 30 % ikke-refunderbar kontant avbetaling når kontrakten er signert. Denne betalingen må være gjennomført før vi kan gå videre og bestille artiklene fra våre leverandører. Alle bestillinger må betales i sin helhet, hvis og når teppene er på lager, før noe kan sendes ut fra våre lagre.

Ikke avhentede pakker

Bestilte, men ikke avhentede pakker, debiteres med full frakt og returfrakt samt 395 kr inklusive moms til dekning av våre kostnader. Spesialbestilte varer debiteres hele sin verdi samt frakt og returfrakt.

Lovfestet ansvar for feil

Uten at det påvirker din lovfestede angrerett, tilbyr vi deg muligheten til å returnere varer innen 100 dager etter at du har mottat den. Denne muligheten gjør at du, selv etter den 15-dager lange angrefristen (se ”Angrerett” over), kan kansellere avtalen ved retur av varene til oss innen 100 dager etter at du har mottatt dem (denne perioden starter når du mottar varene).
Ved retur av teppe må du først kontakte oss. Hvis ikke returen blir godkjent, returneres varen og frakten debiteres. Det er ditt ansvar at varen ankommer oss i sin opprinnelige form, intakt og uskadet. Pass derfor på at varer blir godt pakket, gjerne i originalemballasjen. Returen er ikke godkjent før vi har kontrollert varen. Eventuell refusjon betales automatisk til kontoen betalingen ble gjort fra. Dersom du betalte med PayPay/kreditkort, vil refusjonen overføres till din Paypal/kreditkortkonto. Dersom du benytter et gavekort til ditt kjøp, vil vi tilbakeføre det aktuelle beløpet til din kundekonto

Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hjvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tillfelle.

I følge lov om personopplysninger har du krav på å få den informasjonen som vi har registrert om deg. Hvis informasjonen er feilaktig, ufullstendig eller irrelevant, kan du kreve at informasjonen rettes eller fjernes.

Cookies

Rugvista.no bruker cookies for å tilby en smidig og velfungerende handling via nettet. Cookies brukes blant annet for å håndtere innholdet i handlevognen din og til innloggingen. Vi benytter oss dessuten av cookies for å måle og optimere vår markedsføring. Hvis nettleseren din er innstilt til ikke å akseptere cookies, kan du ikke bestille via Internett. Du kan da i tilfelle enkelt endre denne innstillingen i nettleseren.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke kan lykkes kan kjøparen ta kontakt med et alternativt tvisteløsningsorgan. Ved å bruke et slikt alternativt tvisteløsningsorgan, vil tvisten normalt løses enklere, raskere og billigere sammenlignet med en domstolsbehandling. Du kan enten anvende EU kommisjonens online-plattform for forbrukerklager på www.ec.europa.eu/odr, eller henvende deg direkte til Forbrukerklageutvalet via www.forbrukertilsynet.no/forbrukerklageutvalget. Vi gjør oppmerksom på at en tvist kan kun tas inn for Forbrukerklageutvalget dersom tvisten først har vaert forsøkt meklet i Forbrukertilsynet. Selgeren følger Forbrukerklageutvalets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Gavekort

Gavekortet er kun gyldig for kjøp av tepper hos CarpetVista og kan ikke brukes til å kjøpe andre gavekort, eller brukes i forbindelse med rabatter eller tilbud. Gavekortet er kun gyldig til datoen som er angitt på kortet, og vil også utløpe samme dato. Dersom du kjøper et teppe med gavekortet og bestemmer deg for å returnere teppet, vil du motta et nytt gavekort med verdien til teppet minus forsendelseskostnadene for returforsendelsen. Dersom du har verdi igjen på gavekoret etter et tidligere kjøp, kan du bruke det på et teppekjøp. Men dersom du kjøper et teppe med høyere verdi enn gavekoret, må du betale det resterende beløpet med bankoverføring. Dette gavekoret skal anses som penger siden det har en verdi, og du må ta godt vare på det. CarpetVista vil ikke godta ansvar for tapte, stjålne eller skadde gavekort.

Kontakt

Rugvista AB, Ringugnsgatan 11, SE-216 16 Malmø, Sverige, tel +47 23 96 02 01, info@rugvista.com og org nr. er 556458-9207.

Få 15% rabatt

Registrer deg nå og få 15% i rabatt på din neste bestilling*, ukentlige e-poster med eksklusiv tilgang til tilbud, siste trender og produktnyheter.

For informasjon om hvordan vi håndterer dataene dine, vennligst sjekk våre retningslinjer for personvern.Du kan avslutte abonnementet når som helst. *Rabatten kan brukes til ett kjøp i løpet av de 60 dagene etter abonnementet på nyhetsbrevet. Den er gyldig for alle produkter, inkludert nedsatte varer. Tilbudet kan ikke kombineres med andre rabattkoder.